Warto przeczytać

Sesja odzieżowa ? co musisz zrobić, by twoje ubrania zaczęły się sprzedawać?

Fotografia produktowa uchodzi dziś za jedną z najbardziej wymagających dziedzin. Nakłada się na to fakt, że zdjęcia wykonuje się w konkretnym celu – by produkt na nich widoczny zachwycił konsumentów, nakłaniając ich do zakupu. Zdjęcia produktowe mają wabić potencjalnie zainteresowanych, oddziałując na ich zmysły. Między innymi z tego powodu mawia się, że ten rodzaj fotografii nie wybacza najmniejszych błędów. Największe wyzwania stoją przed fotografami odzieżowymi, którzy muszą dołożyć wszelkich starań, by jak najlepiej zaprezentować ubranie – oznacza to, że przed rozpoczęciem zdjęć musi on przygotować stanowisko pracy. Zadbanie o odpowiednie tło czy oświetlenie to podstawa, zupełnie jak przygotowanie ubrań. Przed sesją należy je wyczyścić, wyprasować i przy tym ułożyć tak, by ich wygląd sugerował wygodę oraz komfort. Klient ma wyobrazić sobie siebie w danym ubraniu, zachwycić się nim i finalnie przystąpić do zakupu. Jak to zrobić? Przed rozpoczęciem swojej przygody z fotografią odzieży, najpierw warto poznać sposoby jej eksponowania na fotografii.


5 sposobów na udane zdjęcia odzieży, czyli jak kreatywnie zainteresować odbiorców


Do najbardziej efektywnych kategorii zalicza się dziś pięć rodzajów sesji. Mimo różnic, łączy je ze sobą jedno – ich odpowiednie zaaranżowanie ma na celu przedstawić produkt z jak najlepszej strony tak, by stał się marzeniem setki, a nawet i tysięcy odbiorców. Poniżej przedstawiamy je wszystkie.


Prezentacja ubrań na manekinie krawieckim
to najmniej nowatorskie, lecz jednocześnie najtańsze rozwiązanie; zwłaszcza w przypadku eleganckich i wieczorowych kreacji, które zyskują na atrakcyjności dzięki ekspozycji na profesjonalnym i schludnym manekinie. Dziś mamy do czynienia z wieloma wersjami stojaków na ubrania, począwszy od tych przypominających ludzkie sylwetki, aż po standardowe torsy bez głowy i kończyn. Dzięki takiej prezentacji, osoba zainteresowana zakupem jest w stanie bez problemu wyobrazić sobie, jak wygląda dane ubranie założone na ciele.

Do najbardziej pożądanych efektów zalicza się efekt zwany „duchem”. Ubrania układane są na specjalnym manekinie, który finalnie nie jest widoczny na zdjęciach. Dzięki temu prezentacja nabiera na wymiarowości, zaskakując potencjalnych klientów.

Zdjęcie 360° to typ nowoczesnej prezentacji, umożliwiającej obracanie przedmiotu, by zobaczyć go z każdej strony. Chociaż sesje w tym stylu wymagają użycia specjalnej technologii i skrupulatności, efekt jest wart przygotowań.

Lookbook, czyli zdjęcia ubrań przedstawianych na modelkach i modelach, odbierane są przez klientów jako najbardziej wiarygodne. Ukazanie realnych ludzi o różnej budowie i kształtach daje odbiorcy możliwość na wyobrażenie siebie w danej kreacji, odnajdując modela lub modelkę o podobnej sylwetce.


Jakie tło fotograficzne wybrać do sesji ubraniowej?


Organizując domową wyprzedaż ubrań, warto wybrać klasyczne tło do zdjęć w odcieniach beżu lub klasycznej bieli. Akcesorium nie należy do drogich, a korzystać mogą z niego zarówno osoby zajmujące się sprzedażą ubrań online, jak i profesjonalni fotografowie produktowi. Uniwersalne tła fotograficzne znaleźć można na stronie bingoland.pl/tla-fotograficzne
. Wykonane z wysokiej jakości materiałów, tła od Bingoland są wytrzymałe i odporne na zarysowania, a przy tym łatwe w praniu. W zależności od potrzeb i własnych preferencji, dostępne jest kilkanaście rodzajów teł, na których można skutecznie zaprezentować swój produkt. Sesja ubraniowa wymaga zadbania o nawet najmniejszy szczegół, bowiem to właśnie od ilości doprecyzowanych detali zależy, czy odzież wyda się atrakcyjna potencjalnym odbiorcom. Chociaż mawiają, że piękno tkwi w prostocie, w fotografii odzieżowej wszystkie triki są dozwolone.

 

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.